Blog

8 pași ca să proiectezi un eșantion - Partea II

Vezi primii 3 pași aici. 4. Care este cadrul de eșantionare? De fapt, răspund la întrebarea “unde găsesc respondentul eligibil?”. Angajații băncii îi găsesc pe e-mail, că-mi dă banca lista de contacte. Și tot banca a decis că vrea să-i invite pe toți cei 2800, fără să facă o altă selecție a lor pe diverse […]

Read More
8 pași ca să proiectezi un eșantion - Partea I

În primele două articole (1, 2) m-am concentrat pe a aduce argumente de ce eșantionarea pentru un studiu F2F în RO se face pe regulile/ metodologia unei eșantionări multi-stratificate combinată cu cea cluster. În fapt, am răspuns la întrebarea “Cum ajung la respondent?”. Eu când gândesc eșantionarea, indiferent de studiu, caut să-mi răspund la următoarele […]

Read More
Eșantionarea - De ce să faci eșantionare multi-stratificată combinată cu cluster în România? Partea II

Pentru partea I click aici. Acum, după ce am creat un context, simt că pot să reiau subiectul despre multi-stratificare. Stratificarea se întâmplă atunci când poți să împarți populația în sub-populații și grupele acestea sunt eterogene, disjunctive. Nu se suprapun deloc. Este foarte clară această împărțire. Cumva te ajută să împarți o populație sau arie […]

Read More
Eșantionarea - De ce să faci eșantionare multi-stratificată combinată cu cluster în România? Partea I

Eșantionarea stratificată și cea cluster sunt două din cele 4 tipuri de eșantionări probabilistice. Eu propun să le și combinăm... lucru curios, dar care ajută mult în gestionarea eșantioanelor aleatorii. Un lucru este cert privind România și administrarea datelor de evidență a populației – nu există posibilitatea unei extrageri aleatorii dintr-o bază care să conțină […]

Read More
Zugrăvitul pereților în anii pandemici și ce ne așteaptă în 2022

Cei doi ani pandemici diferă în privința motivelor pentru care oamenii au ales să zugrăvească. Anul 2020 a fost un an plin de avânt în privința zugrăvitului. Consumatorul, aflându-se mai mult timp în gospodărie, dincolo de motivele curățeniei (54%), igienizării (35%) și îngălbenirii pereților (25%), invocă și dorința de a schimba culoarea sau decorul în […]

Read More
Studiu Wisemetry Research: În 2021 oamenii vor fi precauți cu bugetele lor, dar își vor îngădui bucuriile negate anul trecut, precum călătoriile

Studiul desfășurat în perioada 30 octombrie – 4 noiembrie 2020 de agenția de cercetare de piață Wisemetry Research a avut ca scop informarea publicului cu privire la provocările apărute în contextul restricțiilor de mobilitate impuse ca măsură de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2. Studiul a abordat subiecte precum organizarea telemuncii, îngrijirea și educația copiilor și […]

Read More
Studiu Wisemetry Research: 76% dintre părinții care au copii cu vârsta între 7 și 17 ani sunt îngrijorați de efectul negativ pe care folosirea îndelungată a electronicelor l-ar putea avea asupra copiilor

Studiul desfășurat în perioada 30 octombrie – 4 noiembrie 2020 de agenția de cercetare de piață Wisemetry Research a avut ca scop informarea publicului cu privire la provocările apărute în contextul restricțiilor de mobilitate impuse ca măsură de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2. Studiul a abordat subiecte precum organizarea telemuncii, îngrijirea și educația copiilor și […]

Read More
Studiu Wisemetry Research: 37% dintre cei care au muncit în regim mixt – de la birou și de acasă – spun că lucrează mai mult, ca timp alocat, în regim telemuncă

Studiul desfășurat în perioada 30 octombrie – 4 noiembrie 2020 de agenția de cercetare de piață Wisemetry Research a avut ca scop informarea publicului cu privire la provocările apărute în contextul restricțiilor de mobilitate impuse ca măsură de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2. Studiul a abordat subiecte precum organizarea telemuncii, îngrijirea și educația copiilor și […]

Read More
Cum vor fi vânzările de Black Friday în acest an?

Curiozitatea săptămânii este „Cum vor fi vânzările de Black Friday în acest an? Se va atinge performanța anului trecut – de departe cel mai bun an, creștere de 30%, va fi depășită sau mai mică?”. eCommerce a crescut organic de-a lungul întregului an 2020, într-un mod accelerat Pe parcursul anului multe rapoarte au anunțat creșterea […]

Read More
Îmbunătățirea educației în România: se rezumă totul la bani?

Acest articol a avut la bază o întrebare simplă, ce a rezultat într-o mică aventură pentru găsirea unui răspuns clar. Ce anume ar trebui să schimbăm în școlile noastre pentru a avea rezultate mai bune la testările PISA*? În 2018 OECD a desfășurat TALIS – Programul pentru Evaluarea Internațională a Predării și Învățării. Acest studiu […]

Read More
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram